Janík, Tomáš
-
Vol.10,No.4(2000) (Articles)
Studium oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ v úvahách studentů
-
Vol.20,No.2(2010) (Book reviews)
Ricken, N. (Ed.) (2007). Über die Verachtung der pedagogik: Analyse – Materialien – Perspektiven. O opovržení pedagogikou: analýzy – materiály – perspektivy
-
Vol.24,No.5(2014) (Editorial)
Human being as an impulse for learning and as a partner in dialogue
-
Vol.25,No.1(2015) (Discussion papers)
In praise of the efforts to systematize educational knowledge: In praise of the efforts of professor Jan Průcha
-
Vol.25,No.4(2015) (Editorial)
International comparative research studies as a challenge for…
-
Vol.25,No.4(2015) (Book reviews)
Píšová, M., Hanušová, S., Kostková, K., Janíková, V., Najvar, P., & Tůma, F. (2013). An Expert Teacher: his/her characteristics and the determinants of his/her professional development (in the context of foreign language teaching).
-
Vol.25,No.5(2015) (Discussion papers)
The school on a roundabout Or going round in circles
-
Vol.13,No.3(2003) (Book reviews)
Brezinka, W.: Východiska k poznání výchovy. Úvod k základům vědy o výchově, k filozofii výchovy a k praktické pedagogice
-
Vol.13,No.4(2003) (Reports)
Konference OFEB 2003
-
Vol.23,No.1(2013) (Editorial)
Lépe od čtyř k šesti než od desíti k pěti
-
Vol.12,No.3(2002) (Book reviews)
Lazarová, B.: Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi
-
Vol.28,No.1(2018) (Miscelanea)
Pedagogical knowledge or the contribution of Vlastimil Švec to the theory, practice, and research on teacher education or the preface to the second edition of a festschrift from the 1960s
-
Vol.30,No.1(2020) (Articles)
Video in Teacher Education: Approaches and Challenges
-
Vol.30,No.3(2020) (Discussion papers)
An interview on interviews about helping professions (with Jan Slavík)
-
Vol.30,No.3(2020) (Book reviews)
Nová škola“ v meziválečném Československu ve Zlíně: Ideje, aktéři, místa. [The “New School” in Interwar Czechoslovakia in Zlín. Ideas, actors, places]
-
Vol.29,No.4(2019) ENGLISH ISSUE (Reports)
Fifteen years of research at the Institute for Research in School Education: Commented bibliography (2003–2018)
-
Vol.33,No.2(2023) (Articles)
Hyperspace for formative assessment and inquiry-based teaching: Design – development – application
-
Vol.15,No.3(2005) (Book reviews)
Němec, J. (2004). S hrou na cestě za tvořivostí. Poznámky k tvořivosti žáků
-
Vol.23,No.4(2013) (Editorial)
... k metodologickému standardu v pedagogice
-
Vol.21,No.1(2011) (Editorial)
Pedagogická orientace: od retrospektiv k perspektivám
-
Vol.19,No.1(2009) (Editorial)
Pedagogické zkratky
-
Vol.18,No.1(2008) (Editorial)
Pedagogická orientace v roce 2007
-
Vol.18,No.2(2008) (Reports)
21. kongres Německé společnosti pro vědu o výchově
-
Vol.17,No.1(2007) (Editorial)
Pedagogické vědění a Pedagogická orientace
-
Vol.22,No.1(2012) (Editorial)
Psané časopisy (ne)čtené
-
Vol.17,No.2(2007) (Reports)
Výzkum zaměřený na "epistemological beliefs": zpráva z pracovního semináře
-
Vol.17,No.2(2007) (Book reviews)
Zounek, J. (2006). ICT v životě základních škol
-
Vol.23,No.6(2013) ENGLISH ISSUE (Editorial)
Presenting Czech educational research to international audience
-
Vol.17,No.3(2007) (Reports)
Konference Evropské asociace pro výzkum přírodovědného vzdělávání
-
Vol.17,No.4(2007) (Book reviews)
Rahm, S., Mammes, I., & Schartz, M. (Hrsg.). (2006). Schulpädagogische Forschung, Unterrichtsforschung, Perspektiven innovatier Ansätze
-
Vol.19,No.2(2009) (Editorial)
O časopisech na seznamu
-
Vol.19,No.3(2009) (Editorial)
O étosu vědeckých společností
-
Vol.27,No.1(2017) (Reports)
Framework for initial teacher education Or on seeking and finding consesus among different actors
-
Vol.29,No.1(2019) (Miscelanea)
Professor Josef Maňák in us
-
Vol.29,No.2(2019) (Discussion papers)
Podpora profesního rozvoje učitelů v rámci metodických kabinetů
-
Vol.29,No.3(2019) (Book reviews)
On Transdisciplinary didactics review – authors’ commentary
-
Vol.21,No.2(2011) (Editorial)
Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
-
Vol.30,No.1(2020) (Discussion papers)
Reflections on helping professions: Inspirations from the Regular interdisciplinary seminar on professions and professional education (Problems of helping professions from an interdisciplinary point of view)
-
Vol.24,No.5(2014) (Articles)
Analysing and improving instructional quality in subject matter didactics: 3A model between theory and practice
-
Vol.24,No.4(2014) (Editorial)
Předškolní pedagogika – etablování oboru
-
Vol.25,No.4(2015) (Articles)
Teachers’ self-efficacy in the context of their professional development: Findings and challenges of TALIS 2013