Masarykova univerzita | Masaryk university
Search Query
Search
Register
Login
Čeština
CZ
Home
Archive
Call for Papers
For authors
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Home
Archive
Call for Papers
For authors
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Vol.7,
No.2
(2017)
Full Issue in
PDF (Czech)
Editorial
1
Jiří Dvořák
PDF (Czech)
Quality and Assessment of Language Teaching
Faktory ovlivňující kvalitu výuky cizích jazyků
5
Hanne-Lore Bobáková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-1
PDF (Czech)
Introduction to a study of face validity and concurrent validity of tests in accordance with STANAG 6001
14
Mária Šikolová, Ludmila Koláčková, Pavel Svoboda
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-2
PDF
External standards and less commonly taught languages
20
Eva Složilová
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-3
PDF (Czech)
Methodology
Vocabulary and comprehension: How much do they interact?
34
Esma Asuman Eray
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-4
PDF
Výuka sociokulturní kompetence v hodinách českého jazyka pro cizince
51
Jelena Celunova, Sylva Tvrdíková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-5
PDF (Czech)
Learning English in a cuturally diverse classroom - the case of South East European University in Macedonia
58
Daniela Kirovska-Simjanoska
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-6
PDF
The rotation of Seats in the Classroom and the Students’ Learning
71
Carlos Torres, Marta Hudousková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-7
PDF
The benefits of being bilingual in the acquistion of English as a foreign language
82
Vjosa Vela, Teuta Salii
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-8
Jazyk vědy ve výuce němčiny ve společném základu u humanitních oborů
97
Hedvika Blahníková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-9
PŘEVRÁCENÁ TŘÍDA: ZPŮSOB EFEKTIVNÍHO VYUŽITÍ ČASU VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
104
Marie Červenková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-10
Rozvoj interkulturní kompetence jako součást výuky cizího jazyka pro neoborové studenty na VŠ (se zaměřením na výuku ruštiny)
113
Ladislava Dolanová
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-11
Comics als didaktisches Medium im Fremdsprachenunterricht (mit Fokus auf den Deutschunterricht)
123
Iveta Macháčková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-12
Why do border guards need standardized English?
131
Iveta Nováková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-13
KREATIVNÍ LEKTOR ZNAMENÁ KREATIVNÍ STUDENT
142
Monika Ševečková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-14
ICT in Foreign Language Teaching
Google Docs in language teaching and learning
151
Štěpánka Bílová
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-15
Encouraging students´ independence and motivation in a virtual classroom
163
Hana Katrňáková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-16
ICT and English teaching
176
Marioara Pateşan
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-17
E-learning vo vyučovaní cudzích jazykov očami študentov a pedagógov
187
Jaroslava Štefková
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-18
Interactive technologies in foreign language teaching
199
Džuganová Božena, Barnau Anna
https://doi.org/10.5817/CASALC2017-2-19
Reviews
Překlad jako kulturní transpozice (s překlady próz Juana Ramóna Jiméneze a Kenjiho Miyazawy)
209
Božena Bednaříková