KREATIVNÍ LEKTOR ZNAMENÁ KREATIVNÍ STUDENT
Roč.7,č.2(2017)
Abstrakt
Klíčová slova:
hodnocení; jazyková hra; kompetence; komunikace; kreativita; ruština
Příspěvek pojednává o kreativních přístupech během výuky cizího jazyka ve vysokoškolském prostředí (na příkladu ruského jazyka). V první části se autorka věnuje významu zpětné vazby od studentů a stále populárnějšímu tématu zvyšování kompetencí v rámci interkulturní komunikace. Ve článku popisuje možnosti kreativních přístupů k výuce lexikálně-gramatických cvičení, přesahy do oblasti jazykové hry nebo neverbálního sdělování. Ve druhé části je důraz kladen na tři oblasti – akademický jazyk, poslechy a otázky testování. Autorka vysvětluje rozdílné přístupy při výuce čtení, akcentuje význam fonetiky, stejně jako možnosti částečného portfoliového hodnocení. V závěru článek přináší konkrétní příklady z výuky ruského jazyka pro akademické a odborné účely.
hodnocení; jazyková hra; kompetence; komunikace; kreativita; ruština

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review