Jazyk vědy ve výuce němčiny ve společném základu u humanitních oborů
Roč.7,č.2(2017)
Abstrakt
Klíčová slova:
vysoká škola; humanitní obor; společný základ; vědecká komunikace; výuka německého jazyka; jazyk vědy
Schopnost přiměřeně komunikovat na akademické úrovni v cizím jazyce patří mezi klíčové dovednost absolventů VŠ při hledání uplatnění v odborné a profesní oblasti. Příspěvek se zabývá vědeckou komunikací v německém jazyce vědy z hlediska výuky studujících humanitních oborů ve smíšených skupinách na úrovni B2+/C1 dle SERR. Vymezuje pojem jazyka vědy a jeho využití, zohledňuje potřeby a dovednosti studujících v bakalářském a magisterském studiu na modelu blended learningového kurzu pro písemný i ústní projev v jazyce vědy, přičemž vychází z mnohaletých zkušeností získaných v jazykové výuce v Jazykovém centru FF UK.
vysoká škola; humanitní obor; společný základ; vědecká komunikace; výuka německého jazyka; jazyk vědy

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review