Externí standardy a méně běžně vyučované jazyky
Roč.7,č.2(2017)
Abstrakt
Klíčová slova:
méně běžně vyučované jazyky; arabština; SERRJ; ACTFL
Příspěvek se zabývá problematikou použití externích standardů u méně běžně vyučovaných jazyků. Na příkladu arabštiny demonstruje, jak mohou specifika daných jazyků toto použití komplikovat především při vývoji standardizovaných jazykových testů. Srovnává využitelnost dvou externích standardů používaných běžně v evropském (Společný evropský referenční rámec pro jazyky) i mimoevropském kontextu (American Council on the Teaching of Foreign Languages Proficiency Guidelines) a uvádí rovněž některé případy testů z arabštiny deklarujících vztažení k těmto rámcům, především k SERRJ
méně běžně vyučované jazyky; arabština; SERRJ; ACTFL

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review