Výuka sociokulturní kompetence v hodinách českého jazyka pro cizince
Roč.7,č.2(2017)
Abstrakt
Klíčová slova:
lingvodidaktika; sociokulturní kompetence; SERR; čeština pro cizince; společenská adaptace; učebnice českého jazyka.
Moderní lingvodidaktická koncepce výuky cizích jazyků, popsaná ve Společném evropském referenčním rámci (SERR), doporučuje začlenit do výuky jazyka i sociokulturní znalosti – tedy znalosti o společnosti a kultuře dané země, které by měly pomoci cizincům v kulturní a společenské adaptaci. V příspěvku jsou uvedeny konkrétní materiály k výuce sociokulturní kompetence v hodinách českého jazyka pro cizince a rovněž výsledky pilotní studie na toto téma. Ta proběhla na Vysoké škole hotelové v Praze 8 v letním semestru školního roku 2015/2016.
lingvodidaktika; sociokulturní kompetence; SERR; čeština pro cizince; společenská adaptace; učebnice českého jazyka.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 CASALC Review