Rodiče, nebo učitel – spor o vedoucí roli ve výchově

Roč.15,č.1(2005)

Abstrakt

V období probíhajících změn v zemích, jež se staly členy Evropské unie, se vrství výchovné problémy a vyostřuje se spor o to, kdo zodpovídá za důsledky výchovy – zda rodiče, nebo učitelé. Díky americké psycholožce Harrisové byla zpochybněna ideologie vedoucí úlohy rodičů v procesu výchovy mladé generace. Učitel, který pracuje se skupinou dětí ve stejném věku, má šanci lépe poznat jejich potřeby, problémy i společenské vztahy. Má i dostatečné nástroje k tomu, aby se stal vůdcem žákovské skupiny, co zvětšuje jeho možnosti výchovného působení.


Klíčová slova:
rodičovská výchova; interakce žák–učitel; autorita učitele; žákovská skupina; společenské úlohy žáků; učitel jako vůdce skupiny
Metriky

642

Views

395

PDF views