Rodiče, nebo učitel – spor o vedoucí roli ve výchově
Bd.15,Nr.1(2005)
V období probíhajících změn v zemích, jež se staly členy Evropské unie, se vrství výchovné problémy a vyostřuje se spor o to, kdo zodpovídá za důsledky výchovy – zda rodiče, nebo učitelé. Díky americké psycholožce Harrisové byla zpochybněna ideologie vedoucí úlohy rodičů v procesu výchovy mladé generace. Učitel, který pracuje se skupinou dětí ve stejném věku, má šanci lépe poznat jejich potřeby, problémy i společenské vztahy. Má i dostatečné nástroje k tomu, aby se stal vůdcem žákovské skupiny, co zvětšuje jeho možnosti výchovného působení.
rodičovská výchova; interakce žák–učitel; autorita učitele; žákovská skupina; společenské úlohy žáků; učitel jako vůdce skupiny
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society