Rodiče, nebo učitel – spor o vedoucí roli ve výchově
Roč.15,č.1(2005)
V období probíhajících změn v zemích, jež se staly členy Evropské unie, se vrství výchovné problémy a vyostřuje se spor o to, kdo zodpovídá za důsledky výchovy – zda rodiče, nebo učitelé. Díky americké psycholožce Harrisové byla zpochybněna ideologie vedoucí úlohy rodičů v procesu výchovy mladé generace. Učitel, který pracuje se skupinou dětí ve stejném věku, má šanci lépe poznat jejich potřeby, problémy i společenské vztahy. Má i dostatečné nástroje k tomu, aby se stal vůdcem žákovské skupiny, co zvětšuje jeho možnosti výchovného působení.
rodičovská výchova; interakce žák–učitel; autorita učitele; žákovská skupina; společenské úlohy žáků; učitel jako vůdce skupiny

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society