Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher

Bd.13,Nr.26(2022)
Revue pro právo a technologie

Abstract

Příspěvek se zabývá otázkou podstaty gameplay jako jednoho z dílčích prvků videoher. V kontextu četných diskuzí na téma právního režimu videoher nebyl pojem gameplay jednotně definován. Tato skutečnost nám tak nechává otevřených několik možností, jakými jej lze vymezit a chápat. Článek si proto klade za cíl tyto jednotlivé možnosti analyzovat a předložit tak relevantní informace k tomu, jak lze gameplay v české a unijní právní praxi regulovat a chránit. V první řadě se článek dotýká autorskoprávní úpravy, jako zřejmě nejdiskutovanější možnosti ochrany gameplay právy duševního vlastnictví, přičemž budou probrány všechny teoretické (např. princip odlišení myšlenky od jejího vyjádření), tak i konkretizované koncepty (např. audiovizuální dílo). Dále se článek věnuje právu patentovému, zejména se zaměřuje na funkčnost a skutečnou použitelnost patentu pro ochranu gameplay. Posledním ze tří hlavních témat je ochrana gameplay prostředky obchodního práva, které článek vykresluje jako ochranu převážně podpůrnou k ochraně poskytované právy duševního vlastnictví.


Schlagworte:
Videohry; gameplay a hratelnost; autorské právo; myšlenka a její vyjádření; patentové právo; patentovatelnost počítačového programu; právní ochrana; klonování videoher; obchodní tajemství a nekalá soutěž

##munipress.pages##:
s. 5–40
Metriky

0

Crossref logo

0


282

Views

112

PDF (Čeština) views