Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher
Roč.13,č.26(2022)
Revue pro právo a technologie
Příspěvek se zabývá otázkou podstaty gameplay jako jednoho z dílčích prvků videoher. V kontextu četných diskuzí na téma právního režimu videoher nebyl pojem gameplay jednotně definován. Tato skutečnost nám tak nechává otevřených několik možností, jakými jej lze vymezit a chápat. Článek si proto klade za cíl tyto jednotlivé možnosti analyzovat a předložit tak relevantní informace k tomu, jak lze gameplay v české a unijní právní praxi regulovat a chránit. V první řadě se článek dotýká autorskoprávní úpravy, jako zřejmě nejdiskutovanější možnosti ochrany gameplay právy duševního vlastnictví, přičemž budou probrány všechny teoretické (např. princip odlišení myšlenky od jejího vyjádření), tak i konkretizované koncepty (např. audiovizuální dílo). Dále se článek věnuje právu patentovému, zejména se zaměřuje na funkčnost a skutečnou použitelnost patentu pro ochranu gameplay. Posledním ze tří hlavních témat je ochrana gameplay prostředky obchodního práva, které článek vykresluje jako ochranu převážně podpůrnou k ochraně poskytované právy duševního vlastnictví.
Videohry; gameplay a hratelnost; autorské právo; myšlenka a její vyjádření; patentové právo; patentovatelnost počítačového programu; právní ochrana; klonování videoher; obchodní tajemství a nekalá soutěž
s. 5–40
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.
Copyright © 2022 Ondřej Böhm