Osobnostní příprava budoucích učitelů primární školy
Vol.12,No.2(2002)
osobnostní rozvoj; osobnostní příprava; individuálně orientovaná příprava; sebereflexe; profesionální seberegulace; zodpovědnost za osobní rozvoj
Anderson, L. W. (ed.) International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education. Cambridge, 1995.
Duff, R. E., Mac Brown, H., Van Scoy, I. J. Reflection and Self-evalution: Keys to Professional Development. Young Children, May 1995, s. 81-87.
Filová, H., Horká, H. Student v procesu profesionalni připravy. In Universitní vzdělávání učitelů primární školy na přelomu století. Sbornik vybranych referatů z vědecke konference Praha: PdF UK, 1999.
Filová, H. Standard pedagogicke připravy učitelů primarni školy pro 21. stoleti. Disertačni prace. Brno: PdF MU, 2001.
Horká, H. Hodnotova kompetence jako jadro pedagogickych kompetenci učitelů 1. st. ZŠ. In Premeny pedagogickej zložky prípravy učiteía 1. stupňa ZŠ. Zbornik prispevkov z vedecko- pedagogickej konferencie. Banska Bystrica: PdF UMJB, 1999, s. 46-56.
Horká, H., Řezáč, J. Rozvijeni pedagogicko-psychologickych dovednosti v ramci profesnich praktik. In Š vec, V. (ed.) Monitorovaní a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 51-82.
Hoyle, E. Teachers as Professionals. In: Anderson, L. W. (ed.) International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education. Cambridge: 1995, s. 11-16.
Hrabal, V. Jaký jsem učitel. Praha: SPN 1988.
Kantorková, H. Subjektivni pojeti žaků u studentů učitelstvi. In Pedagogický výzkum a transformace české školy (sbornik praci). Praha: ČAPV, 1993, s. 114-118.
Kantorková, H. Přispěvek k teorii učitelskeho vzdělavani. In Sbornik Acta Facultatis Pedagogicae, pedagogicke vědy. Ostrava: Ostravska univerzita, 1996, s. 17-23.
Keiny, S., Dreyfus, A. Teachers’ Self-reflection as a Prerequisite to their Professional Development. Journal of Education for Teaching, 15, 1989, č. 1, s. 53-63.
Kotásek, J., Růžička, R. Socialni a profesni profil budoucich učitelů prvniho stupně zakladnich škol. Pedagogika roč. 46, 1996, s. 168-179.
Kotschy, B. (ed.) Teacherfs Role and Teacher Education. A Central-East European View (Sbornik praci). Budapest: Atee Cahier No 10, 1996.
Kota, J. Učitel a jeho profese. In Kasíková, H. a kol. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV, 1994.
Koziol, S .M .jr., Burns, P. Teachers’Accuracy in Self-reporting about Instructional Practices Using a Focused Self-report Inventary. Journal of Education Research 79, 1986, č. 4, s. 205-209.
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portal, 1996.
Nezvalová, D. Reflexe v pregradualni připravě učitele. Pedagogika, roč. 44, 1994, č. 3, s. 241-245.
Prokopová, A. O (ne)mocné výchově. Brno: Masarykova univerzita. 1993.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portal, 1995, 1998.
Průcha, J. Vyzkum učitelske profese. Alfa revue, roč. 5, 1995, č. 2, s. 5-14.
Ryan, G. Student Perceptions about Self-directed Learning in a Professional Course. Implementing Problem-based Learning. Studies in Higher Education, roč. 18, č. 1, s. 53-63.
Schôn, D. The Reflective Practicioner. New York: Basic Books, 1983.
Slavík, J., Siňor, S. Kompetence učitele v reflektovani vyuky. Pedagogika, roč. 43, 1993, č. 2, s. 155-163.
Spilková, V. Gradace profesionalniho vyvoje studentů učitelstvi počatečni školy. In K pojetí přípravy učitelů školy prvního stupně. Praha: UK - Karolinum, 1992.
Spilková, V. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historické perspektivě. Praha: Pedagogicka fakulta UK, 1997.
Svatoš, T. Studentske představy, proživani a hodnoceni učitelske profesionalizace. Pedagogika, 47, 1997, č. 2, s. 150-162.
Svatoš, T. Socialně komunikativni připrava budoucich učitelů. Pedagogika, 49, 1999, č. 3, s. 249-260.
Svatoš, T. Individualně orientovana pregradualni učitelska připrava. Habilitačni prace. Hradec Kralove: PdF VOU, 2000.
Špičák, J. Lidska dimenze učitelovy osobnosti jako vychodisko a cil pregradualni připravy učitelů. In: Sociálně edukativní problémy mládeže a dospělých v reflexi pedagogické teorie a praxe. Sbornik přispěvků ze 7. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 1998, s. 99-102.
Stech, S. Co je učitelstvi a lze se mu naučit? Pedagogika, roč. 44, 1994, č. 4, s. 310-321.
Švec, Š. Kontexty monitorovania rozvoja sposobilosti (dovednosti) adeptov učitelstva. In Švec, V. (ed.) Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 11-23.
Švec, V. Vyznam sebereflexe v učitelske připravě. Rukopis. Brno: 1996.
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: PdF MU, 1998.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2017 Hana Filová