Osobnostní příprava budoucích učitelů primární školy

Bd.12,Nr.2(2002)

Abstract
N/A

Schlagworte:
osobnostní rozvoj; osobnostní příprava; individuálně orientovaná příprava; sebereflexe; profesionální seberegulace; zodpovědnost za osobní rozvoj
Literaturhinweise

Anderson, L. W. (ed.) International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education. Cambridge, 1995.

Duff, R. E., Mac Brown, H., Van Scoy, I. J. Reflection and Self-evalution: Keys to Professional Development. Young Children, May 1995, s. 81-87.

Filová, H., Horká, H. Student v procesu profesionalni připravy. In Universitní vzdělávání učitelů primární školy na přelomu století. Sbornik vybranych referatů z vědecke konference Praha: PdF UK, 1999.

Filová, H. Standard pedagogicke připravy učitelů primarni školy pro 21. stoleti. Disertačni prace. Brno: PdF MU, 2001.

Horká, H. Hodnotova kompetence jako jadro pedagogickych kompetenci učitelů 1. st. ZŠ. In Premeny pedagogickej zložky prípravy učiteía 1. stupňa ZŠ. Zbornik prispevkov z vedecko- pedagogickej konferencie. Banska Bystrica: PdF UMJB, 1999, s. 46-56.

Horká, H., Řezáč, J. Rozvijeni pedagogicko-psychologickych dovednosti v ramci profesnich praktik. In Š vec, V. (ed.) Monitorovaní a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 51-82.

Hoyle, E. Teachers as Professionals. In: Anderson, L. W. (ed.) International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education. Cambridge: 1995, s. 11-16.

Hrabal, V. Jaký jsem učitel. Praha: SPN 1988.

Kantorková, H. Subjektivni pojeti žaků u studentů učitelstvi. In Pedagogický výzkum a transformace české školy (sbornik praci). Praha: ČAPV, 1993, s. 114-118.

Kantorková, H. Přispěvek k teorii učitelskeho vzdělavani. In Sbornik Acta Facultatis Pedagogicae, pedagogicke vědy. Ostrava: Ostravska univerzita, 1996, s. 17-23.

Keiny, S., Dreyfus, A. Teachers’ Self-reflection as a Prerequisite to their Professional Development. Journal of Education for Teaching, 15, 1989, č. 1, s. 53-63.

Kotásek, J., Růžička, R. Socialni a profesni profil budoucich učitelů prvniho stupně zakladnich škol. Pedagogika roč. 46, 1996, s. 168-179.

Kotschy, B. (ed.) Teacherfs Role and Teacher Education. A Central-East European View (Sbornik praci). Budapest: Atee Cahier No 10, 1996.

Kota, J. Učitel a jeho profese. In Kasíková, H. a kol. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV, 1994.

Koziol, S .M .jr., Burns, P. Teachers’Accuracy in Self-reporting about Instructional Practices Using a Focused Self-report Inventary. Journal of Education Research 79, 1986, č. 4, s. 205-209.

Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portal, 1996.

Nezvalová, D. Reflexe v pregradualni připravě učitele. Pedagogika, roč. 44, 1994, č. 3, s. 241-245.

Prokopová, A. O (ne)mocné výchově. Brno: Masarykova univerzita. 1993.

Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portal, 1995, 1998.

Průcha, J. Vyzkum učitelske profese. Alfa revue, roč. 5, 1995, č. 2, s. 5-14.

Ryan, G. Student Perceptions about Self-directed Learning in a Professional Course. Implementing Problem-based Learning. Studies in Higher Education, roč. 18, č. 1, s. 53-63.

Schôn, D. The Reflective Practicioner. New York: Basic Books, 1983.

Slavík, J., Siňor, S. Kompetence učitele v reflektovani vyuky. Pedagogika, roč. 43, 1993, č. 2, s. 155-163.

Spilková, V. Gradace profesionalniho vyvoje studentů učitelstvi počatečni školy. In K pojetí přípravy učitelů školy prvního stupně. Praha: UK - Karolinum, 1992.

Spilková, V. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historické perspektivě. Praha: Pedagogicka fakulta UK, 1997.

Svatoš, T. Studentske představy, proživani a hodnoceni učitelske profesionalizace. Pedagogika, 47, 1997, č. 2, s. 150-162.

Svatoš, T. Socialně komunikativni připrava budoucich učitelů. Pedagogika, 49, 1999, č. 3, s. 249-260.

Svatoš, T. Individualně orientovana pregradualni učitelska připrava. Habilitačni prace. Hradec Kralove: PdF VOU, 2000.

Špičák, J. Lidska dimenze učitelovy osobnosti jako vychodisko a cil pregradualni připravy učitelů. In: Sociálně edukativní problémy mládeže a dospělých v reflexi pedagogické teorie a praxe. Sbornik přispěvků ze 7. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 1998, s. 99-102.

Stech, S. Co je učitelstvi a lze se mu naučit? Pedagogika, roč. 44, 1994, č. 4, s. 310-321.

Švec, Š. Kontexty monitorovania rozvoja sposobilosti (dovednosti) adeptov učitelstva. In Švec, V. (ed.) Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 11-23.

Švec, V. Vyznam sebereflexe v učitelske připravě. Rukopis. Brno: 1996.

Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: PdF MU, 1998.

Metriky

265

Views

220

PDF (Tschechisch) views