K sociálním souvislostem kultury školy: Vnitřní a vnější aspekty chodu školy

Vol.14,No.4(2004)

Abstract
The paper deals with the school as an organization, as an institution and as the community through data on two of the key areas of school functioning - „openness of the school towards its environment“ and „consent in main principles of school operation“. Authors concluded that each of the possible perspectives helps to understand different aspect of the school functioning.

Keywords:
culture; school; organization; institution; community; research
References

Gregor, M. Hledání pružné organizace. Brno: Masarykova univerzita, 1993. ISBN 80-210-0663-3.

Keller, J. Sociologie byrokracie a organizace. Praha: SLON, 1996, 191 s. ISBN 80-858-5015-X.

Peters, T. J., Waterman, R. H. Hledání dokonalosti. Poučení z nejlépe vedených amerických společností. Praha: Svoboda-Libertas, 1993, 294 s. ISBN 80-205-0313-7.

Pol, M. Škola: organizace běžná, specifická či snad pospolitost? SPFFBU U 3-4 (1998 až 1999). Brno: MU, 2000, s. 59-80. ISBN 80-210-2310-4.

Sergiovanni, T. J. Moral Leadership. San Francisko: Jossey-Bass, 1992.

Vodáček, L., Vodačková, O. Management: teorie a praxe pro 90. léta. Praha: Management Press, 1996, 244 s. ISBN 80-859-4319-0.

Metrics

358

Views

96

PDF (Czech) views