K sociálním souvislostem kultury školy: Vnitřní a vnější aspekty chodu školy

Roč.14,č.4(2004)

Abstrakt
Příspěvek nahlíží na školu jako na organizaci, instituci a komunitu prostřednictvím dat o dvou klíčových oblastech chodu školy a její kultury, tzn. „otevřenosti školy vůči okolí“ a „shodě lidí na hlavních principech chodu školy“. Autoři dochází k závěru, že každá z perspektiv pohledu na školu umožňuje pojmenovat jiný aspekt chodu školy.

Klíčová slova:
kultura; škola; organizace; instituce; pospolitost; výzkum
Reference

Gregor, M. Hledání pružné organizace. Brno: Masarykova univerzita, 1993. ISBN 80-210-0663-3.

Keller, J. Sociologie byrokracie a organizace. Praha: SLON, 1996, 191 s. ISBN 80-858-5015-X.

Peters, T. J., Waterman, R. H. Hledání dokonalosti. Poučení z nejlépe vedených amerických společností. Praha: Svoboda-Libertas, 1993, 294 s. ISBN 80-205-0313-7.

Pol, M. Škola: organizace běžná, specifická či snad pospolitost? SPFFBU U 3-4 (1998 až 1999). Brno: MU, 2000, s. 59-80. ISBN 80-210-2310-4.

Sergiovanni, T. J. Moral Leadership. San Francisko: Jossey-Bass, 1992.

Vodáček, L., Vodačková, O. Management: teorie a praxe pro 90. léta. Praha: Management Press, 1996, 244 s. ISBN 80-859-4319-0.

Metriky

358

Views

96

PDF views