Z pera doktorandů: K reliabilitě měření literární recepce sémantickým diferenciálem

Vol.13,No.2(2003)

Abstract

Stať se zabývá otázkou spolehlivosti a přesnosti měření sémantickým diferenciálem modifikovaným ke zkoumání literární recepce. Vycházíme z výzkumu, při kterém středoškolští studenti posuzovali dvanáct lyrických básní s přírodní tématikou. Získané výsledky jsme podrobili faktorové analýze, při níž jsme sledovali nasycenost škál jednotlivými faktory. Reliabilita použitého měrného nástroje byla ověřována metodou půlení (half-split method) a Cronba-chovým koeficientem alfa. Obě metody prokazují vysokou reliabilitu provedených měření.


Keywords:
sémantický diferenciál; faktorová analýza; metoda půlení; koeficient reliability; Cronbachův koeficient alfa; literární recepce; literární výzkum
References

CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.

CHRÁSKA, M. Odhady měření sémantickým diferenciálem. In Sborník příspěvků z 6. konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1998, s. 46-53.

KERLINGER, F . N . Základy výzkumu chování. 1. vyd. Praha: Academia, 1972.

V A L A , J . K reliabilitě měření literární recepce sémantickým diferenciálem. Pedagogická orientace 2003, č. 2, s. 98-103. ISSN 1211-4669.

Metrics

330

Views

116

PDF (Čeština) views