Z pera doktorandů: K reliabilitě měření literární recepce sémantickým diferenciálem
Bd.13,Nr.2(2003)
Stať se zabývá otázkou spolehlivosti a přesnosti měření sémantickým diferenciálem modifikovaným ke zkoumání literární recepce. Vycházíme z výzkumu, při kterém středoškolští studenti posuzovali dvanáct lyrických básní s přírodní tématikou. Získané výsledky jsme podrobili faktorové analýze, při níž jsme sledovali nasycenost škál jednotlivými faktory. Reliabilita použitého měrného nástroje byla ověřována metodou půlení (half-split method) a Cronba-chovým koeficientem alfa. Obě metody prokazují vysokou reliabilitu provedených měření.
sémantický diferenciál; faktorová analýza; metoda půlení; koeficient reliability; Cronbachův koeficient alfa; literární recepce; literární výzkum
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.
CHRÁSKA, M. Odhady měření sémantickým diferenciálem. In Sborník příspěvků z 6. konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1998, s. 46-53.
KERLINGER, F . N . Základy výzkumu chování. 1. vyd. Praha: Academia, 1972.
V A L A , J . K reliabilitě měření literární recepce sémantickým diferenciálem. Pedagogická orientace 2003, č. 2, s. 98-103. ISSN 1211-4669.
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2017 Jaroslav Vala