Apologia of financial literacy

Vol.25,No.3(2015)

References

Bernheim, B. D., Garrett, D. M., & Maki, D. M. (2001). Education and saving: The long-term effects of high school financial curriculum mandates. Journal of Public Economics, 80(3), 435–465.

Brožová, I., Hesová, A., & Odvárko, O. (2011). Gramotnosti ve vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.

Fojtů, M. (2013). Jak si poradit s finanční gramotností? Ptají se lidé i školy. Dostupné z http://www.veda.muni.cz/tema/3421-jak-si-poradit-s-financni-gramotnosti#.VRBRTvmG_w8

Hung, A., Parker, A., & Yoong, J. (2009). Defining and measuring financial literacy. Dostupné z http://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/working_papers/2009/RAND_WR708.pdf

Jandová, L. (2014). Výsledky dotazníkového šetření k metodice výuky finanční gramotnosti na základních školách. Dostupné z http://www.financnigramotnostdoskol.cz/products/vysledky-dotaznikoveho-setreni-k-metodice-vyuky-financni-gramotnosti-na-zakladnich-a-strednich-skolach/

Malcolm, H. (2014). Financial literacy education has lasting impact. USA TODAY. Dostupné z http://www.usatoday.com/story/money/personalfinance/2014/04/08/financial-literacy-college-students/7296185/

Melcer, M. (2012). Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Matematicko-fyzikální fakulta.

Najvar, P. (2014). Filipika proti finanční gramotnosti aneb o dvou (ne)souvisejících jevech. Pedagogická orientace, 24(5), 811–817. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-811">10.5817/PedOr2014-5-811

OECD (2012). PISA 2012 Results: Students and money. Dostupné z http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-results-volume-vi.pdf

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2013). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Dostupné z http://www.nuv.cz/file/319

Systém budování finanční gramotnosti v základních a středních školách (2007). Dostupné z http://www.nuov.cz/uploads/SBFG_finalni_verze.pdf

West, J. (2012). Financial literacy education and behaviour unhinged: Combating bias and poor product design. International Journal of Consumer Studies, 36(5), 523–530.

Metrics

322

Views

186

PDF (Čeština) views