Výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím idejí (návodů) Jaroslava Foglara
Vol.17,No.3(2007)
Příspěvek se zabývá odkazem spisovatele a vychovatele Jaroslava Foglara, od jehož narození uplynulo v roce 2007 sto let. Stručně rekapituluje pedagogický potenciál jeho díla a představuje jej jako typického představitele výchovy prožitkem, jehož hry, návody a inspirace jsou ve výchovné praxi často využívány. Výzvou pro teoretiky zážitkové pedagogiky však zůstává hlubší pedagogická reflexe jeho činnosti i knih. Po připomenutí výsledků sond zjišťujících mimořádně vysokou čtenářskou oblibu bez ohledu na společenské uspořádání a historické proměny zdůrazňuje motivy z jeho díla, jež se zabývají především rozvojem fyzické zdatnosti v podobě soutěží a výzev. Silný motivační potenciál návodné literatury je prokázán (byť nikoliv ve statisticky významné míře) i šetřením vztahu četby foglarovek a reálně vykonávané pohybové aktivity.
Jaroslav Foglar; zážitková pedagogika; zdravý životní styl; pohybová aktivita; motivace
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society