Výchova k sebehodnocení ve škole

Bd.14,Nr.3(2004)

Abstract
Jestliže je naším cílem vychovat autonomní bytost, která je schopná samostatně koexistovat v reálném světě, je nezbytné do vyučovacích metod zahrnout takové, které podporují autonomní
učení, včetně schopnosti studentů reflektovat proces učení a hodnotit sám sebe. Postupná a systematická příprava studentů k sebehodnocení vyhovuje novodobým požadavkům, které jsou na studenty, učitele a vyučovací systém kladeny. Jeho používání v hodinách má rovněž pozitivní vliv na klima třídy.

Schlagworte:
autonomní učení; sebehodnocení; klima třídy
Literaturhinweise

A Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assesment - A General Guide for Users. Strasbourg: Council of Európe, 2001.

Cáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Portál: Praha, 2001.

Kohoutek, R. Poznávání a utváření osobnosti. Brno: CERM, 2001.

Kraus, B. Výchova ve společenských proměnách na počátku nového století. Pedagogika 2003, č. 3, s. 253-267.

Little, D., Perclová, R. Evropské jazykové portfolio. Příručka pro učitele a školitele. Praha: MŠMT, 2001.

Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělání. Praha: Portál, 2001.

Řezáč, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. Self-Evaluation in Learning: A Report on Trends, Experiences and Research Findings. Paris: UNESCO, 1979.

Slavík, J. Autonomní a heteronomní pojetí školního hodnocení - aktuální problém pedagogické teorie a praxe. Pedagogika 2003, č. 1, s. 5-25.

Metriky

630

Views

366

PDF (Tschechisch) views