Proměny subjektivních teorií u studentů učitelství od začátku studia do konce čtvrtého semestru
Bd.17,Nr.3(2007)
Učitelovým praktickým implicitním znalostem je v návaznosti na Shulmana a Brommeho věnována významná pozornost od 90. let 20. století, a to zejména v oblasti přírodovědného vzdělávání. V předkládané studii, která měla povahu akčního výzkumu realizovaného na Spolkové pedagogické akademii ve Vídni, se pokoušíme identifikovat změny v subjektivních teoriích studentů učitelství, k nimž dochází v průběhu čtyřsemestrového studia. Hlavní výsledky poukazují na proměny v tom, jak studenti učitelství vnímají svoji vlastní roli ve vztahu k dítěti, jak vnímají dítě v roli žáka, jak propojují výukové aspekty se svojí rolí učitele a s požadavky na jednání
ve výuce, jak vnímají úkoly a role sebe samých jako vychovatelů a učitelů.
budoucí učitelé; subjektivní teorie; učitelské vzdělávání; znalosti
![Creative-Commons-Lizenz](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society