Proměny subjektivních teorií u studentů učitelství od začátku studia do konce čtvrtého semestru
Roč.17,č.3(2007)
Učitelovým praktickým implicitním znalostem je v návaznosti na Shulmana a Brommeho věnována významná pozornost od 90. let 20. století, a to zejména v oblasti přírodovědného vzdělávání. V předkládané studii, která měla povahu akčního výzkumu realizovaného na Spolkové pedagogické akademii ve Vídni, se pokoušíme identifikovat změny v subjektivních teoriích studentů učitelství, k nimž dochází v průběhu čtyřsemestrového studia. Hlavní výsledky poukazují na proměny v tom, jak studenti učitelství vnímají svoji vlastní roli ve vztahu k dítěti, jak vnímají dítě v roli žáka, jak propojují výukové aspekty se svojí rolí učitele a s požadavky na jednání
ve výuce, jak vnímají úkoly a role sebe samých jako vychovatelů a učitelů.
budoucí učitelé; subjektivní teorie; učitelské vzdělávání; znalosti

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society