Odměny a tresty ve výchovnám prostředí rodiny
Bd.7,Nr.3(1997)
Stať se zabývá dílčími výsledky dotazníkového šetření provedeného v České republice a na Slovensku. Záměrem výzkumu bylo zjistit, které způsoby odměňování a trestání dětí školního věku jsou v rodinách užívány a jak často. Výzkumná sonda byla provedena ve 1474 rodinách žijících převážně s dvěma dětmi ve věku 6-14 roků.
kličove pojmy; odměna; trest; rodinna vychova; humanisticke tendence; srovnavaci vyzkum
Lorenz, K.: Odumirani lidskosti. Mlada fronta, Praha 1997.
Maslow, A. H.: Toward a Psychology of Being. Litton, London 1968.
Matějček, L.: Po dobrem nebo po zlem? Portal, Praha 1995.
Rogge, J. U.: Děti potřebuji hranice. Portal, Praha 1996.
Rogers, C. R.: Ako byť sam sebou. Iris, Bratislava 1995.
Řičan, P.: Agresivita a šikana mezi dětmi. Portal, Praha 1995.
Skalkova, J.: Humanizace vzdělani a vychovy jako soudoby pedagogicky problem. Univerzita J. E. Purkyně, 1993.
Švec, Š.: Humanizacia všeobecneho vzdelavania. Pedagogicka revue č. 5, 1991, roč. 48, s. 342-349.
Vaničkova, E. a kol.: Tresty v rodine: Vychova alebo nasilie? Psychologia a patopsychologia dieťaťa č. 3, 1994, s. 222-231.
Zelina, M.: Metody na udržanie noveho spravania. Rodina a škola č. 2, 1996, s. 5.
Zelinova, M.: Motivovanie odmenami. Predškolska vychova č. 10, 1995-96, s. 11.
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2018 Stanislav Střelec, Zlatica Bakošová