Odměny a tresty ve výchovnám prostředí rodiny

Roč.7,č.3(1997)

Abstrakt

Stať se zabývá dílčími výsledky dotazníkového šetření provedeného v České republice a na Slovensku. Záměrem výzkumu bylo zjistit, které způsoby odměňování a trestání dětí školního věku jsou v rodinách užívány a jak často. Výzkumná sonda byla provedena ve 1474 rodinách žijících převážně s dvěma dětmi ve věku 6-14 roků.


Klíčová slova:
kličove pojmy; odměna; trest; rodinna vychova; humanisticke tendence; srovnavaci vyzkum
Reference

Lorenz, K.: Odumirani lidskosti. Mlada fronta, Praha 1997.

Maslow, A. H.: Toward a Psychology of Being. Litton, London 1968.

Matějček, L.: Po dobrem nebo po zlem? Portal, Praha 1995.

Rogge, J. U.: Děti potřebuji hranice. Portal, Praha 1996.

Rogers, C. R.: Ako byť sam sebou. Iris, Bratislava 1995.

Řičan, P.: Agresivita a šikana mezi dětmi. Portal, Praha 1995.

Skalkova, J.: Humanizace vzdělani a vychovy jako soudoby pedagogicky problem. Univerzita J. E. Purkyně, 1993.

Švec, Š.: Humanizacia všeobecneho vzdelavania. Pedagogicka revue č. 5, 1991, roč. 48, s. 342-349.

Vaničkova, E. a kol.: Tresty v rodine: Vychova alebo nasilie? Psychologia a patopsychologia dieťaťa č. 3, 1994, s. 222-231.

Zelina, M.: Metody na udržanie noveho spravania. Rodina a škola č. 2, 1996, s. 5.

Zelinova, M.: Motivovanie odmenami. Predškolska vychova č. 10, 1995-96, s. 11.

Metriky

693

Views

517

PDF views