K obnově kontinuity dobrého v české pedagogice

Roč.16,č.1(2006)

Abstrakt

Zásadní příspěvek k diskusi o stavu české pedagogiky vychází z nového polského zdůraznění pedagogické odpovědnosti a systémovosti. Orientuje se na hlavní příčiny slabin polistopadové pedagogiky, na deficity normativní a realizační. Projevují se nedostatečně komplexním i závazným výběrem základních výchovně-vzdělávacích hodnot pro 21. století, slabou spoluprací tvůrčí pedagogické teorie s tvůrčí pedagogickou praxí a nízkou kultivací celkového společenského dění v ČR.


Klíčová slova:
podmínky; potřeby a slabiny soudobé výchovy v ČR; kritika neoliberalismu a postmodernismu; metodologická redukce a jednostrannost neoliberální pedagogiky; souvztažnost diagnostické (zjišťující; evaluační …); projekční (normativní; axiologické …)...
Metriky

336

Views

160

PDF views