Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů
Roč.16,č.3(2006)
Tacitní znalosti jsou považovány za významnou součást profesních kompetencí, za skrytý potenciál subjektu, který se projevuje při řešení sociálních situací. Závažným problémem je, jak proces utváření tacitních znalostí v profesních, zejména sociálních situacích probíhá.
Autoři informují o kombinaci kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů. Využili při něm polostrukturovaný rozhovor, metodu dotazníkovou a metodu ohniskové skupiny. Referují o výsledcích první etapy výzkumu a poukazují na možnosti aplikace dalších metod: situační Wagnerův test (dotazník), projektivní techniky a metodu tzv. stimulovaného vybavování profesních situací zaznamenaných na videozáznamu.
tacitní znalosti; manažeři; sociální situace; polostrukturovaný rozhovor; ohnisková skupina; speciální dotazník
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society