Fakultní učitel? Supervízor? Mentor? Několik poznámek k vedení pedagogických praxí
Roč.11,č.2(2001)
pedagogická praxe v učitelské přípravě a její vedení; fakultní učitel; supervizor; mentor; role mentora; specifické strategie a dovednosti mentorování; styly vedení a vývojové fáze profesního růstu budoucího učitele; potřeba speciálního školení a přípravy
Bílá kniha, http://www.msmt.cz, 2001.
Bitljanová, V., Edwards, S., Pekařová, I. Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec: Technická univerzita, 2000.
Brandes, D., Ginnis, P. The Student-Centred School. Oxford: Blackwell, 1989.
Carruthers, J. The Principles and Practice of Mentoring. In Caldwell, B. J., Carter, E. M. A. (ed.) The Return of the Mentor: Strategies for Workplace Learning. London: The Falmer Press, 1993.
Day, C. a kol. Personal Development Planning. (School Management Task Force.) School of Education, University of Nottingham, 1993.
Duquette, C. The Role of the Cooperating Teacher in a School-Based Teacher Education Program: Benefits and Concerns. Teaching & Teacher Education, Vol. 10. No. 3, 1994, s. 345-353.
Feiman-Nemser, S. Teacher mentoring. A Critical review. ERIC Digest, 1996. http://wvw. ed. gov/dat abases/ERIC-Digest/ed397060. html
Furlong, J., Maynard, T. Mentoring Student Teachers. Routledge, 1995.
Kerry, T., Shelton, M. A. (ed.) Issues in Mentoring. Routledge: Open University Press, 1995.
Malderez, A., Bodóczky, C. Mentor Courses. A resource book for mentor trainers. Cambridge University Press, 1999.
Pedagogická praxe - praxeologie. Praha: PedF UK, 1997.
Píšová, M., Černá, M. Integrace profesní přípravy učitelů cizích jazyků. Pedagogická orientace, č. 2, Brno, 2000.
Rolph, J. Professional Partnership in the Education of Teachers. College of St. Mark and St. John, Open University Press, 1993.
Sampson, J., Yeomans, R. Analyzing the Work of Mentors: Strategies, Skills and Qualities. In Y eomans, R., Sampson, J. (ed.) Mentorship in the Primary School. The Falmer Press, 1994.
Smith, P., W est-Burnham, J. (eds.) Mentoring in the Effective School. Longman, 1993.
Spilková, V. Proměna školy jako výzva pro učitelské vzdělávání. In Hledání učitele. Praha: PedF UK, 1996.
Stech, S. Co je učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika č. 4, 1994.
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: PedF MU, 1998.
Švec, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999.
Tolley, H., Biddulph, M., Fisher, T. The Professional Development Management File. Chris Kingston Publ., 1996.
Wallace, M. J. Training for Foreign Language Teachers: a reflective approach. Cambridge University Press, 1991.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Michaela Píšová