Morální výchova v současné společnosti a v pedagogice
Roč.14,č.3(2004)
a tento jev je příznačný pro většinu průmyslově vyspělých zemí. Autor doporučuje věnovat rozhodující pozornost morální výchově nejen v pedagogické praxi, ale současně i v pedagogické teorii.
hierarchie hodnot; individualismus; morální hodnoty; morální výchova
Bendl, S. Školní kázeň, metody a strategie. Praha: ISV, 2001.
Brezinka, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon, 1996. (Z německého originálu Moral und Erziehung. München-Basel 1992.)
Dvořáček, J. Význam etických hledisek v procesu vyučovaní odborných ekonomických předmětů. Pedagogická orientace 2000, č. 2, s. 44-52.
Jeníček, V. Trvale udržitelný rozvoj, etický princip budoucnosti. Acta oeconomica pragensia, Etika a ekonomie, 8/2002, s. 15-26. Praha VŠE.
Klvačová, E. Morálni problém globalizované ekonomiky: Neviditelný nevidomý vlastník. Acta oeconomica pragensia, Etika a ekonomie, 8/2002, s. 27-38. Praha VŠE.
Komenský, J. A. Velká didaktika. Vybrané spisy I. Praha: SPN, 1960.
Lorenz, K. Osm smrtelných hříchů. Praha: Academia, 2000. (Z německého originálu Die acht Todsünden der zivilisierten Mennschenheit. München 1973.)
Pařízek, V. Základy obecné pedagogiky. Praha: UK, 1996.
Seknička, P., a kol. Üvod do hospodářské etiky. Praha: ASPI Publishing, 2001.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Jiří Dvořáček