Pedagogika a škola Michaila Ščetinina

Roč.20,č.3(2010)

Abstrakt

Unikátní internátní škola M. P. Ščetinina v Rusku je organickým celkem primárního a sekundárního vzdělávání s výrazně duchovní koncepcí edukace. Podstatnými rysy vzdělávání jsou: národní kulturní orientace; celostní pojetí člověka a světa; mravně duchovní seberozvoj; zaujetí poznáváním; praktické pracovní činnosti; každodenní umělecké aktivity; tělesná zdatnost. Setkání, lidský vztah, vzájemnost, pomoc určuje styl učení ve vzdělávacích pracovních skupinách různého věku (nejsou třídy). Koncentrované učení je určitou dobu soustředěno na jeden obor (předmět) až k dosažení závěrečné úrovně střední školy (nejsou vyučovací hodiny). Žáci plní spolu s pedagogy roli uˇcitel°u. Většina žáků studuje zároveň na některé vysoké škole, s níž Ščetininova škola spolupracuje, případně vysokoškolské studium absolvuje.


Klíčová slova:
národní kulturní orientace; duchovní koncepce; zaujetí poznáváním; pracovní škola; estetické aktivity; setkání; vztah; pomoc; vzdělávací pracovní skupina; absence tříd podle věku
Metriky

571

Views

454

PDF views