Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě
Roč.15,č.3(2005)
Je-li člověka jako takového možno pochopit pouze jako bytost vychovávající a vychovávanou, jak argumentuje Eugen Fink, pak výchova musí hrát alespoň částečně významnou, ne-li určující roli ve schopnosti společnosti inteligentně stanovit směr a možnosti svého dalšího vývoje. Tento příspěvek se pokusí vyhodnotit stěžejní metodická východiska, která by v této souvislosti mohla být nápomocná při tvorbě ŠVP, zvláště ve vztahu k pluralitnímu a mnohdy rozporuplnému klimatu dnešní globální společnosti
ansámble; demokracie; empatie; hodnoty; holismus; humanismus; kooperace; participace; postoje; předsudky; sebereflexe; sociální inteligence; sebevýchova; tolerance; výchova
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society