Individualizace jako těžiště vztahu pedagogiky a speciální pedagogiky
Roč.12,č.3(2002)
paradigma; vychova; pedagogika; specialni pedagogika; specialni potřeby; rovnost vzdělavacich přiležitosti; segregace; integrace; inkluze; individualizace; specificke poruchy učeni
Hartl, P. Psychologický slovník. Praha: Budka, 1993.
Howard, P. J. Příručka pro uživatele mozku. Praha: Portal, 1994.
Jesenský, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000.
Kalhous, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc: UP, 1995.
Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 1999.
Novotná, M., Kremličková, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Praha: SPN, 1997.
Novosad, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portal, 2000.
Pokorná, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portal, 1997.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portal, 1995.
Saifer, S. Individualizovaná výuka ve vzdělávání dětí raného věku. Praha: OSF, 1995.
Singule, F. Současné pedagogické směry. Praha: SPN, 1992.
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999.
Sovák, M. Nárys speciální pedagogiky. Praha: SPN, 1972.
Tondl, L. Věda, technika a společnost. Praha: Filosofia, 1994.
Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: UK, 1995.
Valenta, M. Kratke zamyšleni nad nutnosti změny paradigmatu česke specialni pedagogiky pro jednadvacate stoleti. Speciální pedagogika, 2001, č. 1, s. 1-3.
Vítková, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998.
Wulf, Ch. Paradism of educational Theory. Munster: 1994.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Marie Kocurová