Pedagogika a škola Michaila Ščetinina
Roč.20,č.3(2010)
Unikátní internátní škola M. P. Ščetinina v Rusku je organickým celkem primárního a sekundárního vzdělávání s výrazně duchovní koncepcí edukace. Podstatnými rysy vzdělávání jsou: národní kulturní orientace; celostní pojetí člověka a světa; mravně duchovní seberozvoj; zaujetí poznáváním; praktické pracovní činnosti; každodenní umělecké aktivity; tělesná zdatnost. Setkání, lidský vztah, vzájemnost, pomoc určuje styl učení ve vzdělávacích pracovních skupinách různého věku (nejsou třídy). Koncentrované učení je určitou dobu soustředěno na jeden obor (předmět) až k dosažení závěrečné úrovně střední školy (nejsou vyučovací hodiny). Žáci plní spolu s pedagogy roli uˇcitel°u. Většina žáků studuje zároveň na některé vysoké škole, s níž Ščetininova škola spolupracuje, případně vysokoškolské studium absolvuje.
národní kulturní orientace; duchovní koncepce; zaujetí poznáváním; pracovní škola; estetické aktivity; setkání; vztah; pomoc; vzdělávací pracovní skupina; absence tříd podle věku
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society