Souvisí úspěšnost studia na vysoké škole se středoškolským prospěchem?
Roč.19,č.3(2009)
Cílem příspěvku je seznámit s problematikou zjišťování predikční validity postupu přijímání ke studiu na vysoké škole. Statistickými metodami se odhaduje pravděpodobnost úspěšného studia vysoké školy na základě výsledků u přijímacích zkoušek, předchozího prospěchu na střední škole a dalších známých faktorů. V České republice se touto problematikou zabývá jen několik studií, jejichž závěry jsou zde shrnuty a porovnány s výsledky dosaženými při analýze údajů studentů bakalářského studia, kteří se zapsali ke studiu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze v roce 2003 a 2004.
vysoké školy; přijímací zkoušky; korelace; predikční validita; kritéria úspěšnosti studia

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society