Cartography of an Event: On the Visuality of the Map in (Neo)conceptual Art
Bd.12,Nr.1
Visual Studies
map; conceptual art; visual culture; walking
Augé, Marc. 1999. Antropologie současných světů. Brno: Atlantis.
Barthes, Roland. 1983. Empire of Signs. Translated by Richad Howard. New York: Hill and Wang Publishers.
Best, Steven and Douglas Kellnes. 2008. “Debord a postmoderní obrat: nové etapy spektáklu.” Sešit pro teorii, umění a příbuzné zóny 2(4-5): 74-101.
Bianchi, Paolo and Sabine Folie,eds. 1997. Atlas Mapping. Wien: Verlag Turia + Kant.
Certeau, Michel de.1984. “Walking in the City.” In The Practice of Everyday Life. Translated by Steven Rendall. Los Angeles: University of California Press.
Certeau, Michel de. 1996. “Vynalézání každodennosti.” In Cahiers du Cefres 10, Antologie francouzkých společenských věd. Téma: Město, edited by Alban Bensa and Václav Hubinger. Prague: Francouzký ústav pro výskum ve společenských vědách.
Čarná, Daniela and Lucia Gregorová. 2011. Mapy/Maps. Umelecká kartografia v strednej Európe. Bratislava: GMB, SNG.
Debord, Guy. 2006. The Society of the Spectacle. Translated by Donald Nicholson-Smith. New York: Zone Books. Accessed January 19, 2015 (http://lgdata.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/docs/2078/548478/Guy_Debord_-_Selections_from_The_Society_of_the_Spectacle.pdf).
Debord, Guy. 1958. “Theory of the Dérive.” Translated by Ken Knabb. Internationale Situationniste, December, 2. Accessed January 19, 2015 (http://www.cddc.vt.edu/sionline/si/theory.html).
Deleuze, Gilles and Félix Guattari. 2005. A Thousand Plateaus. Translated by Brian Massumi. University of Minnesota Press
Accessed January 19, 2015 (http://projectlamar.com/media/A-Thousand-Plateaus.pdf).
Flusser, Vilém. 2001. Do universa technických obrazů. Prague: OSVU.
Foucault, Michel. 2004. Dozerať a trestať. Bratislava: Kalligram.
Godfrey, Tony. 1998. Conceptual Art. London: Phaidon Press.
Goffman, Erving. 1999. Všichni hrajeme divadlo. Prague: Nakladatelství studia Ypsilon.
Harley, John Brian. 2008. “Maps, Knowledge, and Power.” Pp. 185-212, in Czech translation, in Možnosti vizuálních studií, edited byMarta Filipová and Matthew Rampley. . Brno: Barrister & Principal.
Kolář, Jiří. 2007. Návod k upotřebení. Prague: Dokořán.
Kosuth, Joseph. 1991. Art After Philosophy and After: Collected Writings, 1966-1990. MIT Press.
Koťátko, Petr. 2011. “Umělecké dílo konceptuální (Radikální konceptualismus v literatuře).” Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 5(10): 43-57.
Lippard, Lucy, R. 1973. Six Years: The Dematerialization of the Art Object from 1966 to 1972. Los Angeles: University of California Press.
Magid, Václav. 2008. “Konstruovaná situace a její okamžik v čase.” Sešit pro teorii, umění a příbuzné zóny 2(4-5): 32-60.
Matuštík, Radislav. 2000. Terén - alternatívne akčné zoskupenie 1982 – 1987. Bratislava: SCCA – Slovensko.
Monmonier, M. 2000. Proč mapy lžou. Brno: Computer Press.
Perec, Georges. 1997. Species of Spaces and Other Pieces. Translated by John Sturrock. New York: Penguin Books.
Pravda, Ján. 2003. Stručný lexikón kartografie. Bratislava: Veda.
Rezek, Petr. 1982. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzpetit.
Storr, Robert, ed. 1994. Mapping. New York: Museum of Modern Art.
Thoreau, Henry David. Walking. Accessed January 19, 2015 (http://www.gutenberg.org/files/1022/1022.txt).
Tokarczuk, Olga. 2008. Běguni. Brno: Host.
Ungar, Simon. 1004. “Psychogeography.” In Encyclopedia of the City, edited by Roger W. Caves. London: Routledge.
Valoch, Jiří. 1986. Miloš Šejn - fotografie, kresby, knihy. Brno.
Watson, Ruth. 2009. “Mapping and Contemporary Art.” The Cartographic Journal 46(4): 293-307 Accessed January 19, 2015 (http://www.academia.edu/491148/Mapping_and_Contemporary_Art). https://doi.org/10.1179/000870409X12549997389709
Copyright (c) 2016 Sociální studia / Social Studies