Vzdělávání budoucích psychoterapeutů v integrativní psychoterapii a koncept práce s kruhy

Roč.5,č.1(2011)

Abstrakt

Včlánku je popsaná práce skruhy vintegrativním výcviku. Autor líčí, jakou cestou se ke konceptu práce s kruhy dopracoval, co všechno takto vykreslené kruhy mohou popisovat, či jak jsou na neuroanatomické a neurofyziologické úrovni koreláty jednotlivých oblastí kruhu vzájemně úzce propojeny. Dočteme se, kde vjiných psychoterapeutických systémech nalezneme podobnosti stěmito kruhy. Dále autor nabízí kruhy i jako mapu pro různé cíle terapeutických zásahů a pro lepší porozumění rozdílům a podobnostem různých psychoterapeutických směrů a škol. Vneposlední řadě pojmenovává kruhy jako výchozí strukturu, jasný integrativní model, o který je možno se vintegrativním výcviku spolu sfrekventanty opřít, a přesto mít i velkou svobodu. Vkruzích se totiž skrývá ohromné množství kombinací pro osobitý styl práce tvořivých frekventantů, ale i prostor pro další integraci, vývoj a zkoumání.


Klíčová slova:
chování; emoce; integrativní; kruhy; myšlenky; psychoterapie; reakce; schéma; tělesné reakce a tělesné příznaky; výcvik; „mínus kruh“; „plus kruh“
Metriky

319

Views