Kompetenční přístup a kompetence psychoterapeuta: koncepty profesního vzdělávání
Roč.10,č.2(2016)
Terapeutické kompetence a vzdělávání psychoterapeutů (tematické číslo)
Abstrakt
Klíčová slova:
jádrové; kompetence; kompetenční přístup; kompetenčnímodel; speciální a specifické kompetence
Článek se zaměřuje na koncepci kompetenčního přístupu, který významně začíná ovlivňovat profesní vzdělávání psychoterapeutů. Kompetenční přístup vychází z explicitního pojetí cílových kompetencí a umožňuje porovnat dosažené kompetence s požadovanými kritérii. Zaměřuji se př edevším na pojetí základních (jádrových) kompetencí, metody, jak je vyhodnocovat a výuku kompetencí. V závěru diskutuji přínosy a potenciálně negativní dopady kompetenčního vzdělávání.
jádrové; kompetence; kompetenční přístup; kompetenčnímodel; speciální a specifické kompetence
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 Psychoterapie