Otevřený přístup Volný přístup  Omezený přístup Předplacený přístup

Klient: Často opomíjený účinný faktor psychoterapie

Eva Dubovská

Abstrakt

Teoretická studie se věnuje faktoru klienta; který je někdy označován jako nejvíc opomíjený účinný faktor psychoterapie; a to hlavně v kontextu současného dění ve výzkumu psychoterapie; kterému stále dominuje tzv. medicínský model. Jako základní hybná síla faktoru klienta je zde představen koncept reflexivity a aktérství; a to zejména ve studiích Davida Rennieho ale i novějších studiích které hledají způsob; jak lze aktérství klienta v psychoterapii rozvíjet a podporovat. Prostor je dán také výzkumům motivace a vlastních strategií; se kterými klienti do terapie přichází a práci se silnými stránkami a zdroji klienta.

Bibliografická citace

Dubovská, E. (2020). Klient: Často opomíjený účinný faktor psychoterapie. Psychoterapie, 14(1). Získáno z https://journals.muni.cz/psychoterapie/article/view/12672

Klíčová slova

faktor klienta; aktérství; motivace; účinné faktory

Plný Text:




Copyright (c) 2020 Eva Dubovská