rÚ loha matematicko-přírodovědných předmětů ve školském a profesním rozvoji žáků středního školního věku

Vol.11,No.1(2001)

Abstract
Veškeré problematické stránky profesní orientace vyplývají jako vliv určitých předmětových skupin při studiu žáků na II. stupni ZŠ. Pro lepší a snadnější návaznost je třeba, aby některé poznatky žáci zvládli již v raném školním věku. Škola se tak podřídila zisku těchto základních informací pro možnost lepšího uplatnění. S tímto záměrem byl realizován výzkum TIMSS v roce 2000. Na základě
tohoto výzkumu byl sestaven ústřední předpoklad pro úspěšnou realizaci změn v praxi. Obliba předmětů souvisí s úspěšností v jednotlivých předmětech a v dalších školních a mimoškolních činnostech. Také to, jak informace zprostředkované školou zaručují ucelený všeobecný přehled a dávají možnost výběru zajímavého a podstatného pro možnost plné seberealizace a schopnosti vyniknout. Naopak nepříznivé faktory znamenají závažný společenský problém, ze kterého pak plynou i neuspokojivé školní výsledky.

Keywords:
profesní orientace; přechod z 1. na 2. stupeň; výzkum TIMSS; úloha jednotlivých předmětů; obecné a specifické rysy profesní orientace; hypotézy profesní orientace; příprava na povolání; vztah učitele k učebním osnovám; školní úspěšnost; matematicko- -přír
Metrics

285

Views

63

PDF (Čeština) views