Zmeny perspektív? Rekontextualizácia pohľadov na výchovno-vzdelávací proces vplyvom radikálneho individuálneho konštruktivizmu a postmoderného sociálneho konštruktivizmu

Vol.12,No.2(2002)

References

von Aufschnaiter, S., Fischer, H. E., Schwedes, H. Kindv- konstruieren Welten. Perspektiven einer konstruktivistischen Physikdidaktik. In ScinDT, S. J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus u. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 380-424. ISBN 3-518-2855L5.

Baecker, J., Borg-Laufs, M., Duda, L., Matthies, E. Sozialer Konstruktivismus - eine neue Perspektive in der Psychologie. In Schmidt, S. J. Kogntion und Gesellschaß. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 116-145. ISBN 3-518-28550-5.

Derrida, J. Texty k dekonstrukci. 1. vyd. Bratislava: Archa, 1993. ISBN 80-7115-046-0.

Emrich, H. M. Konstruktivismus: Imagination, Traum und Emotionen. In Schmidt, S. J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 76-96. ISBN 3-518-28550-5.

Ferchhoff, W., Neubauer, G. Patchwork-Jugend. Eine Einführung in postmoderne Sichtweisen. Opladen: Leske+Budrich, 1997. ISBN 3-8100-1349-8.

Foucault, M. Moc, subjekt a sexualita. Články a rozhovory. Bratislava: Kalligram, 2000. ISBN 80-7149-389-9

Gal, E. Aspekty relativizmu. Aspekt, 1997, č. 2, s. 201-202.

Gál, E. Kultura a filozofi. Kultura a kultury. In Za zrkadlom myslenia. Zborník prác o súčasnej filozofii. Bratislava: Media, 1999, s. 59-73. ISBN 80-967525-3-7.

Gavora, P. a kol. Pedagogická komunikácia v základnej škole. 1. vyd. Bratislava: Veda, 1988.

Giddens, A. Důsledky modernity. Praha: Sociologicke nakladatelstvi, 1998. ISBN 80-85850-62-1.

Harré, R., Gillett, G. R. Diskurz a myseľ. Úvod do diskurzívnej psychológie. Bratislava: IRIS, 2001. ISBN 80-89018-08-4.

Hejl, P. M. Die zwei Seiten der Eigengesetzlichkeit. Zur Konstruktion naturlicher Sozialsysteme und zum Problem ihrer Regelung. In Schmidt, S. J. Kognition und Gesellschaft.

Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 167-213. ISBN 3-518-28550-5.

Held, Ľ., Pupala, B. Psychogenéza žiakovho poznania vo vyučovaní. 1. vyd. Bratislava: Pdf UK, 1995. ISBN 80-967362-7-2.

Janich, P. Die methodische Ordnung von Konstruktionen. Der Radikale Konstruktivismus aus der Sicht des Erlanger Konstruktivismus. In Schmidt, S. J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 24-41. ISBN 3-518-28550-5.

Kaščák, O. Podoby pedagogiky v kontexte postmoderneho myslenia. Diplomova praca. Bratislava: Pdf UK, 2001.

Klepp, L. S. Richard Rorty: filozof paradoxu. Spektrum, 1992, č. 76, s. 44-49.

Kupffer, H. Pädagogik der Postmoderne. Weinheim: Beltz Verlag, 1990. ISBN 3-407-34035-4.

Lenzen, D. Mythos, Metapher und Simulation. Zeitschrift für Pädagogik, roč. 33, 1987, č. 1, s. 41-59.

Lenzen, D. Padagogisches Risikowissen, Mythologie der Erziehung und padagogische Methexis. Zeitschrift für Pädagogik, 27. Beiheft, 1991, s. 109-125.

Lenzen, D. Reflexivitat und Methexis. In Borrelli, M., Ruhloff, J. Deutsche Gegenwartspädagogik. Band II. Hohengehren: Schneider Verlag, 1996, s. 54-66. ISBN 3-87116-781-9.

Lenzen, D. Losen die Begriffe Selbstorganisation, Autopoiesis und Emergenz den Bildungsbegriff ab? Zeitschrift für Pädagogik, 1997, č. 43, s. 949-967.

Lenzen, D. Orientierung Erziehungswissenschaft. Was sie kann, was sie will. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Verlag, 1999. ISBN 3-499-55605-7.

Lenzen, M. Wieviel Freiheit darf’s denn sein? Die Zeit, 13. september 2001, č. 38, s. 37.

Lyotard, J.-F. Univerzalne dejiny a kulturne diferencie. Aspekt, 1997, č. 2, s. 203-206.

Lyotard, J.-F. O postmodernismu. 1. vyd. Praha: Filosoficky ustav AV CR, 1993. ISBN 80-7007-047-1.

Machala, M., Klusák, K. Richard Rorty aneb rozpusti se filosofie v literatuře? Svetová literatura, 1993, č. 5, s. 20-22.

Mareš, J., Krivohlavý, J. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova universita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.

Maturana, H. R., Varela, F. J. Der Baum der Erkenntnis. Die biologischen Wurzeln des menschlichen Erkennens. 3. vyd. Munchen: Goldmann Verlag, 1991. ISBN 3-442-11460-8.

O Rortym, postmodernismu a pravdě najedno použiti. Rozhovor s doc. Karlem Krejzou. Prostor, roč. 8, 1994, č. 29, s. 117-133.

Obdržálek, Z. Protirečenia sučasnej školy. Pedagogické spektrum, 1995, č. 1, s. 29-38.

Peregrin, J. Richarda Rortyho cesta k postmodernismu. Filosofický časopis, roč. 42, 1994, č. 3, s. 381-401.

Piaček, J. Metody filozofovania o vychove. In Švec, Š. a kol. Metodológia vied o výchove. Bratislava: Iris, 1998, s. 252-260. ISBN 80-88778-73-5.

Poenitsch, A. Bildung und Sprache zwischen Moderne und Postmoderne. Humboldt, Nietzsche, Ballauff, Lyotard. Essen: Verlag Die Blaue Eule, 1992. ISBN 3-89206-504-7.

Pongratz, L. A. Pädagogik im Prozeß der Moderne. Studien zur Sozial- und Theoriegeschichte der Schule. Weinheim: Deutscher Studien Verlag, 1989. ISBN 3-89271-136-4.

Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. Vyd. Praha: Portal, 1998. ISBN 80-7178-252-1.

Pupala, B., Osuská, Ľ. Vyvoj, podoby a odkazy teorie konštruktivizmu. Pedagogická revue, roč. 52, 2000, č. 2, s. 101-114.

Puritz, U. Sexy „Kanake“. In Gogolin, I., Krüger-Potratz, M., Meyer, M. A. Pluralität und Bildung. Opladen: Leske+Budrich, 1998, s. 25-41. ISBN 3-8100-1825-2.

Rorty, R. Kontingencia liberalneho spoločenstva. In Gál, E., Marcelli, M. Za zrkadlom moderny. Bratislava: Archa, 1991, s. 193-208. ISBN 80-7115-025-8.

Rorty, R. Veda ako solidarita. In GÁl, E., Marcelli, M. Za zrkadlom moderny. Bratislava: Archa, 1991, s. 209-239. ISBN 80-7115-025-8.

Rorty, R. Soukroma ironie a liberalni naděje. Svetová literatura, 1993, č. 5, s. 22-34.

Rorty, R. Heidegger, Kundera a Dickens. Světová literatura, 1993, č. 5, s. 34-43.

Rorty, R. Holizmus, interiorizmus a ambicia transcendencie. Filozofia, roč. 48, 1993, č. 4, s. 226-241.

Rorty, R. Zkoumani jako rekontextualizace: antidualisticke pojeti interakce. Filosofický časopis, roč. 42, 1994, č. 3, s. 358-379.

Rorty, R. Nahodilost, ironie a solidarita. Prostor, roč. 8, 1994, č. 29, s. 107-116.

Rorty, R. Kozmopolitizmus bez emancipacie: odpoveď Jeanovi-Frangoisovi Lyotardovi. Aspekt, 1997, č. 2, s. 206-211.

Rorty, R. Kto sme? Moralny univerzalizmus a ekonomicky vyber. Aspekt, 1997, č. 2, s. 219-222.

Rorty, R. Filozofia a buducnosť. Aspekt, 1997, č. 2, s. 228-231.

Rorty, R. Filozofia a zrkadlo prírody. 1. vyd. Bratislava: Kalligram, 2000. ISBN 80-7149-325-2.

Roth, G. Das Konstruktive Gehirn: Neurobiologische Grundlagen von Wahrnehmung und Erkenntnis. In Schmidt, S. J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 277-336. ISBN 3-518-28550-5.

Rusch, G. Auffassen, Begreifen und Verstehen. Neue Uberlegungen zu einer konstruktivistischen Theorie des Verstehens. In Schmidt, S. J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 214-256. ISBN 3-518-28550-5.

Schmidt, S. J. Radikaler Konstruktivismus. Forschungsperspektiven fur die 90er Jahre. In Schmidt, S.J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 7-23. ISBN 3-518-28550-5.

Schmidt, S.J. Medien, Kultur: Medienkultur. Ein konstruktivistisches Gesprachsangebot. In Schmidt, S.J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 425-450. ISBN 3-518-28550-5.

Schwegler, H. Konstruierte Wissenschafts weiten. Die Erfahrungen eines Physikers. In Schmidt, S.J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 257-276. ISBN 3-518-28550-5.

Stadler, M., Kruse, P. Konstruktivismus und Selbstorganisation: Methodologische Uberlegungen zur Heuristik psychologischer Experimente. In Schmidt, S.J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1 . vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 146-166. ISBN 3-518-28550-5.

Švec, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: Iris, 1995.

Wiesner, M., Willutzki, U. Sozial-konstruktivistische Wege in der Psychotherapie. In Schmidt, S.J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 337-379. ISBN 3-518-28550-5.

Ziemke, A., Stöber, K. System und Subjekt. In Schmidt, S. J. Kognition und Gesellschaft. Der Diskurs des Radikalen Konstruktivismus II. 1. vyd. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1992, s. 42-75. ISBN 3-518-28550-5.

Metrics

340

Views

419

PDF (Čeština) views