Partnerství ve výzkumu žáka

Vol.10,No.1(2000)

Abstract
Tato stať podává informace o výzkumu, který byl proveden v roce 1998 na Katedře pedagogiky PedF UK v Praze a měl za úkol zjistit rozsah a možnosti partnerské práce ve škole. Výzkum byl proveden mezi žáky a učiteli. Výsledky z výzkumu učitelů jsou publikovány ve sborníku z konference Pedagogická diagnostika 1999 v Ostravě. Na tomto místě se zaměříme na některé výsledky zjištěné
na základě výzkumu žáků.

Keywords:
žák; partner; partnerství; práce s partnerem; práce ve dvojicích; párové vyučování; sociální forma vyučování; dotazník; interview; metodická doporučení
References

Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha: Portál, 1992.

Burzer, T. Partnerarbeit und innere Differenzierung. In Drescher, R., Hurych, F. Innere Differenzierung. Regensburg, 1976.

Die Pädagogik. Schüler Duden. Mannheim - Wien - Zürich: Meyers Lexikonverlag, 1989.

Dietrichs, E. Partnerschaft in der Schule - Schule als Partner. Bad Heilbrunn, 1989.

Klafki, W. Lernen in Gruppen. Pädagogik 1/1992.

Kratochvíl, M. Párové vyučování a učení jako prostředek ke zvýšení efektivity vyučování. Liberec, 1998.

Mareš, J., Křivohlavý, J. Pedagogická komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995.

Meyer, K. Partnerarbeit in der Schule von heute. In Dietrich, Georg u. a. Kooperatives Lernen in der Schule. Donauwörth, 1974.

Meyers Enzyklopädisches Lexikon. Mannheim, Wien, Zürich, 1981.

Průcha, J., Mareš, J., Walterová, E. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995.

Roth, G. Die Praxis des Gruppenunterrichts und ihre Grundlagen. Bremen, 1971.

Weber, A. Zwischen Anspruch und Wirklichkeit: Warum Kleingruppenarbeit für den Lehrer so schwierig ist. In Wöhler, Karlheinz (ed.) Gruppenunterricht. Hannover, 1981.

Metrics

301

Views

82

PDF (Czech) views