Česká pedagogika a e-learning

Vol.14,No.4(2004)

Abstract
The paper is focused on e-learning and blended learning. There is presented contrast between practice and didactic study texts in the Czech Republic in this area. It is very important to get over
old didactic approach. To support learning and teaching with using computer and Internet is suitable to use present international experience.

Keywords:
pedagogy; learning and teaching; e-learning; blended learning
References

ANTA, Blended learning [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://wwv.schools.nsw.edu.au/learning/yrkl2focusareas/learntech/blended/index.php>

Barešová, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX, 2003. ISBN 80-86324-27-3.

Bersin &: Associates, Blended Learning: What works? [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http: //www. e-learningguru. com/wpapers/blended_bersin.doc>

Bizmedía, Quality and e-leaming in European Training, [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <http: //www. elearningage. co.uk/go1 .htm>

Dvořáková, E., Zlámalová, H. Problémy s interpretací vysokoškolského zákona v oblasti rozvoje distanční formy vzdělávání. AULA 2002, č. 1, s. 8-9. ISSN 1210-6658.

Eger, L. E-learning a kvalita vzdělávání. In Zdráhal, T. Hodnocení kvality vysokých škol. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí nad Labem, 2003a. ISBN 80-7044-463-0.

Eger, L. E-learning jako vzdělávací proces a kritéria hodnocení kurzu. In Zimola, B. E-leaming ve vysokoškolském vzdělávání 2003. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003b. ISBN 80-7318-138-X.

Eger, L. E-leaming, evaluace e-learningu + případová studie z projektu Comenius. Plzeň: ZCU v Plzni, 2004b. ISBN 80-7043-265-9.

Elearningeuropa.info [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://elearningeuropa.info/glossary.php?lng=l>

European Distance Learning Forum [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <http://www.edlf.cz />

Hall, B. FAQs About E-learning. [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <http://www.edlf.cz/>

Higginson, C. On-line Tutoring e-book, [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <otis.scotcit. ac.uk/onlinebook/>

Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.

Kolář, J. O významu distančního vzdělávání, [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http: //www. edlf.cz /edlf _cz/newsletter/prezentace/01_KEYN0TE_CVUT_Kolar.ppt>

Květoň, K. Předpoklady pro kvalitní e-learningové vzdělávání. In Sedláček, J. E-learning, sborník příspěvků ze semináře a soutěže E-learning 2003. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003b. ISBN 80-7041-965-2.

Květoň, K. Základy E-leamingu 2003. [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://belcom04.comtel. cz/doc/prirucka.doc>

Lisalová, J., Freibergová, Z. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ. 2004. ISBN 80-86302-02-4.

Lojda, J. Konference Prometeus. Aula 2003, č. 1. ISSN 1210-6658.

Lustigová, Z. Některé faktory ovlivňující úspěšnost studujících v on-line kurzech. In Zimola, B. E-learning ve vysokoškolském vzdělávání 2003. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 80-7318-138-X.

Lustigová, Z., Zelenda, S. Jak vybírat virtuální prostředí pro on-line learning aneb Jsou nástroje na srovnávací analýzu vhodným poradcem? In Distanční vzdělávání v České republice, současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ, 2002. ISBN 80-86302-28-8.

Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Mechlová, E. Distanční vzdělávání podporované informačními a komunikačními technologiemi. In Lisalová, J., Freibergová, Z. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ, 2004. ISBN 80-86302-02-4.

Mužík, J. Rozdíly mezi vzděláváním dětí, mládeže a dospělých. Brno: MJF Praha. ISBN 80-86284-45-X.

Nocar, D. E-learning v distančním vzdělávání. In Lisalová, J., Freibergová, Z. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ, 2004. ISBN 80-86302-02-4.

Pash, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.

Pejša, J. E-learning - trendy, měření efektivity, ROI, případové studie, [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://www.e-learn.cz/soubory/e-learning_trends_ROI.pdf>

Polák, J. Didakticko-technologické kompetencie. In Sedláček, J. Sborník příspěvků z mezinárodní soutěže o e-learning. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-965-2.

Poláková, E. Výklad niektorých pojmov alternatívneho vzdelávania. Technológia vzdelávania 2004, roč. 12, č. 2. ISSN 1335-003X.

Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 4. rozš. a aktual. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.

Rossett, A., Douglis, F., Frazee, R. V. Strategies for Building Blended Learning. [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://www.leaLrningcircuits.org/2 00 3 /ju l2 0 0 3 /r o s s e t t .htm>

Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.

Skalková, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.

Smith, J. M. Blended learning, [on-line] [cit. 2004] Dostupné na : <http://www.gwsae.org/ Executiveupdate/2001/March/ble>

Turčáni, M. Dištančné vzdelávanie + e-learning = perspektíva pre všetkých. Technológia vzdelávania 2004, roč. 12, č. 5. ISSN 1335-003X.

Wagner, J. Nebojme se e-leaŕningu [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://www.ceskaskola. cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=101806&CAI=2131>

Metrics

647

Views

208

PDF (Čeština) views