Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - dlouhodobý úkol

Vol.14,No.3(2004)

Abstract
Studie podává analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Charakterizuje jeho pozitivní přínos a zároveň obsahuje kritické hodnocení některých jeho stránek. Vysvětluje uzlové pedagogické problémy spjaté s realizací daného dokumentu.

Keywords:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; kompetence; klíčové kompetence; vzdělávací oblasti; vzdělávací obory (předměty); pojetí všeobecného základního vzdělání; tvorba učebních plánů a osnov; pedagogické promýšlení látky učiteli; etapy realiza
References

Gouliová, K. Kdo rozhoduje o penězích pro školství? Učitelské noviny 2003, č. 16, s. 19.

Jelínková, V. Zavádění celostátně závazných učebních osnov ve Velké Británii. Praha: UIV, Aktuality, č. 5, 1992.

Klíčové kompetence. Vznikající pojem ve všeobecném povinném vzdělávání. Eurydice. Informační sít o vzdělávání v Evropě. Brussels, říjen 2002. Český překlad UIV, 2003. [cit. 10. dubna 2004]). Dostupné na: http://www.eurydice.org/Documents/survey5/cs/CCCS.pdf

Kratochvílová, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání očima studentů. Komenský, 2004, roč. 128, č. 3, s. 2-5.

Mezera, A. Změiií nové vzdělávací programy výuku? [cit. 10. dubna 2004]. Dostupné na: http://www.ceskaskola.cz

Mialaret, G. Pédagogie generále. Paris: PUF, 1991. Národ v nebezpečí. Správa národnej komisie USA o stave školstva. Expresná informácia, č. 3, 1985.

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha: UIV, 2001, s. 37. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Dostupné na: http : //www. vuppraha. cz

Rassekh, S., Vaideanu, G. Les contenues de ľéducation. Paris: UNESCO, 1987.

Sárkozi, R. Co přinesou rámcové a školní vzdělávací programy [cit. 20. května 2003]. Dostupné na: http://www.ceskaskola.cz

Shulman, L.S. Knowledge and Teaching. Harward Educational Review, sv. 57, č. 1, February 1987, s. 1-22.

Skalková, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004.

Skalková, J. Vzdělávání mládeže v nových kontextech. Pedagogická orientace 2002, č. 1, s. 18-30.

Skalková, J. Bílá kniha a její čtenáři. Informatorium 2001, 31, s. 8-10.

Skalková, J. Výchova a vzdělávání v kontextu soudobých globalizačních tendencí. Pedagogika 2000, roč. XLX, č. 1, s. 13-22.

Skalková, J. Potřeba didaktického zamyšlení nad učebnicemi. Pedagogika 1998, roč. XLVIII, č. 1, s. 4-8.

Skalková, J. Vzdělanost a obsah vzdělávání - prioritní vědní témata. Pedagogika 1997, XLVIII, č. 3, s. 203-211.

Štefflová, J. Jak se šíří informace o utajeném programu. Učitelské noviny 2003, č. 10, s. 9.

Tomášek, F. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - zkušenosti, úskalí, pochybnosti. Komenský, 2003, roč. 128, č. 2, s. 2-7.

Valeš, K. Názor na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Učitelské noviny, 2003, č. 15, s. 19.

Metrics

800

Views

403

PDF (Czech) views