Understanding pedagogical existence: Contribution to the spiritual renewal
Vol.22,No.3(2012)
levels of pedagogical existence; transformations within education; mission of pedagogy and schools; the will to do good
Anzenbacher, A. (1990). Úvod do filozofie. Praha: SPN.
Čapková, D. (1992). Obecná porada a její význam. In J. A. Komenský, Obecná porada o nápravě věcí lidských. Sv. I. Praha: Svoboda.
Delors, J. (Ed.). (1997). Učení je skryté bohatství. Zpráva Mezinárodní konference UNESCO „Vzdělání pro 21. století“. Praha: PedF UK.
Enomiya-Lassalle, H. M. (1995). Zenová meditace. Brno: Cesta.
Fink, E. (1996). Bytí, pravda, svět. Praha: OIKOYMENH.
Helus, Z. (2012, rukopis). Společenská krize – důsledky pro pojetí edukace jakožto starosti o člověka. In H. Lukášová (Ed.), Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení. Praha: Asociace waldorfských škol ČR.
Komenský, J. A. (1958). Vybrané spisy Jana Amose Komenského. Sv. I. Praha: SPN.
Komenský, J. A. (1992). Obecná porada o nápravě věci lidských. I., II., III. svazek. Praha: Svoboda.
Kühlewind, G. (2010). Služebníci Slova. Člověk jako slovo a rozhovor. Hranice: Fabula.
Lukášová, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál.
Maňák, J. (1998). Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: Masarykova univerzita.
Mareš, J. (Ed.). (2008). Kvalita života dětí a dospívajících III. Brno: MSD.
Patočka, J. (1992). Komenského Všeobecná porada. In J. A. Komenský, Obecná porada o nápravě věcí lidských. Sv. III. Praha: Svoboda.
Ries, L. (2011). Člověk a výchova II. K humanizaci školy a edukace. Ostrava: OU, Pedagogická fakulta.
Říčan, P. (2006). Spiritualita jako základ mravní výchovy. Pedagogika, 56(2), 119–131.
Šalda, F. X. (1948). Studie o umění a básnících. Praha: Melantrich.
Štech, S. (1992). Škola stále nová. Praha: Univerzita Karlova.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society