Vizualizace jako sociologický jev

Vol.13,No.4(2003)

Abstract
Příspěvek je zaměřen na společensky velmi aktuální téma - reaguje na prudký rozvoj informačních zdrojů, v nichž se stále intenzivněji uplatňují obrazové informace. Proces socializace osobnosti
probíhá ve virtuálním prostoru modelovaném audiovizuálními komunikačními technologiemi. Vizuália se uplatňují v řadě funkcí, a stávají se tak důležitým signifikantním ukazatelem společenského dění.

Keywords:
informační společnost; sociální komunikace; socializace osobnosti; sociologické aspekty vizualizace; sociologické funkce vizuálií
References

Helus, Z. Psychologické problémy socializace osobnosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973.

Ledvinka, F. Homo spectator. Dívat se a vidět. Praha: Horizont, 1988.

Spousta, V. Proč rozvíjet vizuální gramotnost? Pedagogická orientace, 2001, č. 3, s. 86 až 93.

Tarasov, L. Slovo a obraz. Dvě hranice modrého paradoxu. Sborník. Praha: Čs. televize, 1966, s. 13-20.

Zinčenko, V. P., Vergiles, N. Ju. Utváření vizuálního obrazu. Praha: Academia, 1975.

Metrics

317

Views

105

PDF (Čeština) views