Vidění je vědění - ke gnozeologickým aspektům vizualizace
Vol.13,No.3(2003)
vědění; vizualizace; gnozeologické aspekty vizualizace; vizuální gramotnost; vizuální prostředky; obraz; model; formy modelování; kognitivní socializace; kognitivní vývoj; kognitivní styl; informační prameny; typy informací; přenos informací; model dvojné
Ledvinka, F. Homo spectator. Dívat se a vidět. Praha: Horizont, 1988. 90 s.
Linhart, J. Proces a struktura lidského učení. Praha: 1976.
Mareš, J. Učení z obrazového materiálu. Pedagogika, roč. 45, 1995, č. 4, s. 318-328.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. vyd. Praha: Portál, 1998. 336 s.
Pýchová, I. K úloze teorie v tvorbě komunikativních učebních úloh. Cizí jazyky ve škole, roč. 32, 1989, č. 5, s. 196-201.
Pýchová, I. K funkci vizuálií v rozvoji osobnosti žáka. Pedagogika, roč. 40, 1990, č. 6, s. 669-684.
Spousta, V. Proč rozvíjet vizuální gramotnost? Pedagogická orientace, 2001, č. 3, s. 86 až 93.
Spousta, V. Shematiziranje in tabeliranje učnega gradiva. In Vzgoja in izobraževanje danes - za danes in jutri. Zborník gradiv s posveta. Ljubljana: Zveza društev pedagoškihdelavcev Slovenije, 1994, s. 86-88.
Spousta, V. Vizualizace jako tvořivý akt učitele. In Tvořivá škola. Sborník. Brno: Paido, 1998, s. 89-95.
Tarasov, L. Slovo a obraz. Dvě hranice modrého paradoxu. Sborník. Praha: Cs. televize, 1966, s . 13-20.
Zinčenko, V. P. Problémy vizuální kultury. Estetická výchova, 1976, č. 5, s. 113 a 136.
Zinčenko, V. P., Vergiles, N. Ju. Utváření vizuálního obrazu. Praha: Academia, 1975.
Sousta , V. Vidění je vědění - ke gnozeologickým aspektům vizualizace. Pedagogická orientace 2003, č. 3, s. 22-27. ISSN 1211-4669.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2017 Vladimír Spousta