How should we then reflect on the socialist pe dagogy?
Vol.24,No.1(2014)
Dvořák, D. (2013). Orbis scholae je v databázi SCOPUS. Orbis scholae, 7(1), 7–9. https://doi.org/10.14712/23363177.2015.22
Krupská, N. K. (1951). O výchově a vyučování. Praha: SPN
Mareš, J. (2010). O vstupování na tenký led. Pedagogika, 60(2), 99–103.
Maňák, J. (2013). Pedagogika a pedagogové v období vlády komunismu. Pedagogická orientace, 23(3), 386–391. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-3-386
Mejstřík, V., et al. (1975). Čeští učitelé na cestě k socialismu. Praha: SPN
Průcha, J. (2011). Vstoupit, či nevstoupit na tenký led analýzy socialistické pedagogiky? Pedagogika, 61(2), 187–190.
Svatoš, T. (2010). Aby pedagogika byla vědou provázenou historickou reflexí. Pedagogika, 60(1), 1–3.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society