K výuce pedagogiky

Vol.5,No.15(1995)

Abstract

Text směruje k proměnám výuky pedagogiky na pedagogických fakultách. Pozornost je soustředěna na vymezení faktorů, které negativně ovlivňují proces i výsledky výuky pedagogických disciplín ve vztahu k současným požadavkům na profesní kompetenci učitele a na zpracování návrhů změn, které by nežádoucí stav eliminovaly.


Keywords:
příprava učitele; výuka pedagogiky; zvýšení kompetence učitele; negativa ve výuce pedagogiky; inovace výuky
References

Čapek, V.: K otázkám teorií vyučování učebních předmětů jako studijních disciplín na PF. In: Učitelské vzdělání, č. 11, 1968, s. 31

Černotová, M.: Pedagogicko-psychologická kvalifikácia učiteľov vysokých škol na rázcestí. In: Sborník „Pedagogický výzkum a transformace české školy“. ČAPV, Praha 1993.

Kratochvíl, M. — Solfronk, J.: Praktická cvičení a jejich zařazení do systému pedagogické praxe. In: Učitelské vzdělání, č. 11, 1968, s. 46.

Mareš, J. a kol.: Učitel, jeho osobnost a příprava. ÚÚVPP, (2092), 1990.

Navrátil, S.: Model teoretické a praktické přípravy budoucích učitelů v pedagogických a psychologických disciplínách. Habilitační práce, UJEP v Ostí n.L. 1990.

Navrátil, S. — Klimeš, K.: Model praktické přípravy budoucích učitelů v oblasti pedagogických a psychologických disciplín. In: Sborník „Za koncepčnosť učitelského vzdelávania“, SPN Bratislava 1990, s. 73.

Navrátil, S. — Vomáčka, J.: Úvod do studia učitelství. UJEP v Ústí n. L., 1992.

Příhoda, V.: Vedecká příprava učitelka. Praha, 1937, s. 98

Rochex, J. Y.: Instituciální přeměny a logika profesionalizace učitelů, zatím nepublikovaný diskusní příspěvek z 2. konference ČAPV v Ostí n.L., 1994.

Šimoník, O.: Začínající učitel. Masarykova univerzita Brno, 1994.

Štech, S.: De-profesionalizace nebo re-profesionalizace učitelského povolaní? Sborník II. konference ČAPV (v tisku).

Vomáčka, J.: Funkce regionálního ve vysokoškolské přípravě učitele. Edice „Časové úvahy“, roč. 1, č. 1, PF UJEP v Ostí n.L., 1991.

Metrics

295

Views

156

PDF (Čeština) views