Sociální nerovnosti v českém školním vzdělávání
Bd.16,Nr.1(2006)
V sociologii se problematika sociálních nerovností ve vzdělávání intenzivně zkoumá, zatímco v pedagogickém výzkumu je dosti opomíjena. Stať informuje o některých sociologických přístupech k této problematice v české a zahraniční vědě. Nejvíce pozornosti je věnováno práci brněnského sociologa Katrňáka (2004) o vzdělanostní mobilitě v rodinách dělníků a v rodinách vysokoškoláků. Tento originální kvalitativní výzkum sociologický je velmi užitečný svými poznatky i pro pedagogiku. Zároveň se ukazuje, že samotné sociologické nazírání vzdělanostních nerovností nevyčerpává komplexnost problematiky a vyžaduje propojení s aspekty pedagogickými a psychologickými.
sociální nerovnosti; přístup k vzdělávání; vzdělávací dráhy; vzdělanostní mobilita; autoreprodukce vzdělanostní úrovně; vzdělávání dělnických dětí
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society