Didaktika cizích jazyků: otázky identity

Bd.21,Nr.2(2011)

Abstract

Emancipace didaktiky cizích jazyků, resp. didaktiky určitého konkrétního cizího jazyka, je dlouhodobým a nelineárním procesem, u nás nastoupeným již v 50. letech minulého století. Jeho klíčovou součástí jsou otázky identity, tedy explicitní vymezení objektu, předmětu a metodologie didaktiky cizích jazyků na základě analýzy vývoje, současného stavu poznání a různých pojetí a trendů. Diskutovány jsou otázky identity didaktiky cizích jazyků jako plnoprávné vědecké disciplíny, a to na rovině obecné, tj. otázky společné všem oborovým didaktikám, tak na rovině specifické, tedy týkající se výlučně různých aspektů didaktiky cizích jazyků.


Schlagworte:
emancipace didaktiky cizích jazyků; inter- a intrakulturní vlivy; identita; objekt a předmět didaktiky cizích jazyků; didaktika cizích jazyků jako vědní disciplína; status
Metriky

527

Views

364

PDF (Tschechisch) views