Obrana učebnic

Bd.11,Nr.1(2001)

Abstract
Článek se zabývá významem a postavením klasických tištěných učebnic ve výuce a vzdělávání v současné době. Srovnává možnosti klasických učebnic a internetu z hlediska funkcí, které plní
nebo mohou plnit ve výuce. Zároveň zdůrazňuje nutnost evaluace učebnic a elektronických zdrojů. V závěru nastiňuje problematiku nově vznikajících elektronických učebnic.

Schlagworte:
učebnice; internet ve výuce; funkce učebnic a elektronických zdrojů; evaluace učebnic; evaluace webových stránek; elektronická učebnice
Literaturhinweise

E-Textbooks May Be a New Trend in Higher Education, But Not an Immediate Threat to Traditional Publishers. Electronic Education Report 03/17/99, roč. 6, č. 5, s. 1, 3 s.

Geer, T. An Educator’s Guide to Credibility and Web Evaluation. EPS 304/Spring, University of Illinois, 1999. (http://lrs.ed.uic.edu/wp/credibility/index.html)

Grant, N. Making the Most of Your Textbook. London - New York: Longman, 1987.

Kyriacou, C. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.

Liaw, S. Virtual Textbooks: Features and Implementation. Educational Technology, roč. 40, č. 4, s 37-40, Jul/Aug. 2000.

McKenzie, J. In Defense of Textbooks, Lectures and Other Aging Technologies. From Now On (The Educational Technology Journal) roč. 6, č. 8, May 1997.

McKenzie, J. When the Book? When the Net? From Now On. (The Educational Technology Journal) roč. 9, č. 7, March 2000.

Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.

Průcha, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.

Sedláčková, E. Vůně e-knih. Computer 21/2000 listopad, roč. VII.

Zujev, D. D. Škoínyj učebnik. Moskva: Pedagogika, 1983.

Metriky

341

Views

305

PDF (Čeština) views